середу, 13 березня 2019 р.

На допомогу мамі першокласника: розвиваємо дрібну моторику рук



Дрібна моторика рук тісно пов’язана з розвитком мови і мислення дітей. Якщо вона погано розвинена, дитині важко не лише вчитися писати, а й читати, запам’ятовувати новий матеріал і, взагалі, мислити. Розвивати дрібну моторику не настільки складно, як це може здатися. Для цього в пригоді стануть звичайні речі, які можна знайти, наприклад, на кухні. Крім усього, такі заняття мама зможе виконувати з дитиною, не відриваючись від приготування їжі.

Монтессори будни Ð”омашнее Монтессори. Упражнения в пересыпании: 1. Пересыпать разные виды зерна. 2. Пересыпания разными ложками, а также мерными ложечками до мерки. 3. Пересыпание половником. Идеально для совсем маленьких и гиперактивных детей. 4. Перекладывание пинцетом, щипцами для льда, палочками для еды. 5. Пересыпание в 2 мисочки так, чтобы в обеих было одинаковое количество крупы. #idei_zanyatiy
Насипте на велику пласку тарілку 2–3 види круп. Дитина перебирає, торкається їх, порівнює, а ви розповідаєте, звідки вони беруться і як їх можна використати.
Покрийте тонким шаром пластиліну лист (картон, пластик). Насипте малюкові в різні тарілки гречку, рис, горох і покажіть, як можна викладати візерунки, вдавлюючи продукти в пластилін.
Зсипте разом 2–3 сорти родзинок, горіхів, різних за кольором, формою і смаком. Нехай дитина їх розбирає.
Візміть різні баночки і кришечки до них. Дитина повинна підібрати кришечки до баночок. Це можуть бути невеликі пластикові пляшечки, баночки для дитячого харчування тощо.
На тарілку налийте трохи соку від ягід. Дайте дитині кілька шматочків цукру-рафінаду. Нехай вона по черзі опускає шматочки в сік і спостерігає за тим, як сік піднімається вгору і зафарбовує цукор.
Поставте перед дитиною 2 чашки. В одну насипте крупу, а іншу залиште порожньою. Покажіть дитині, як набрати ложкою крупу в одній чашці й пересипати в іншу. Коли крупи в одній чашці залишиться мало, покажіть, як потрібно нахилити чашку, щоб зібрати всю крупу.
Дайте малюкові формочки для льоду, піпетку і воду. Щоб було цікавіше, воду можна підфарбувати соком. Нехай дитина набирає рідину в піпетку і переливає її в формочки. Гра сприяє не лише розвитку дрібної моторики, а й концентраії уваги.
Насипте на пласку тарілку або тацю манку чи іншу крупу. Нехай дитина малює пальчиком по крупі, залишаючи різні фігури. Покажіть дитині, як малювати найпростіші геометричні фігури, тваринок, предмети тощо.
Коли дитина добре справлятиметься з попереднім завданням, ускладніть його. Наприклад, можна засипати білі доріжки від пальчиків крупою іншого кольору. Для цього навчіть малюка руху пальців, за допомогою якого ми солимо їжу.
Дайте дитині шматочок тіста. Запропонуйте виліпити з нього фігурки тварин, предметів, казкових істот.
Дайте дитні пустотілі макарони і довгий шнурок чи товсту нитку. Запропонуйте зробити намисто.
Добре сприяють розвитку дрібної моторики обведення контурів, зафарбовування і малювання. Дайте дитині альбом і запропонуйте виконати всі ці вправи.
Вирізання ножицями фігурок по контуру теж допомагає розвитку. Купіть чи передплатіть кілька дитячих журналів або пожертвуйте старими зачитаними книжечками для того, щоб вирізати з них фігурки людей, тварин, предметів і виготовити аплікацію або міні-альбом.
Діти не даремно люблять гратися в піску. Також ліпити можна з глини, пластиліну, солоного і солодкого тіста, снігу.
Осінь – прекрасна пора для виготовлення різноманітних поробок із природних матеріалів. Скористайтеся нею. Виготовляйте не тільки ті речі, які задають на уроках праці, а й власні витвори. Створіть у домі невеличку виставку, якою дитина зможе пишатися.
Не поспішайте допомагати дитині застібати-розстібати ґудзики, розв’язувати шнурки, розстібати застібки. Вправи з цими речами також сприяють розвитку.
Упражнения для ребенка 3-4 лет

Немає коментарів:

Дописати коментар